07.05.2019 r.

Problem z uzyskaniem kredytu

Nie możesz dostać kredytu i zupełnie nie wiesz dlaczego…

 

Chcieliście wziąć kiedyś kredyt i otrzymaliście odmowę bo widniejecie w jakiś bazach? Jeśli ktoś wie, że zalega z jakimiś płatnościami to pewnie nie będzie zaskoczony i przyjmie taką wiadomość na spokojnie. Co jeśli jednak nie macie pojęcia co to za zaległość bo nigdy z niczym się nie spóźniliście i nigdy nie zalegaliście z jakimiś opłatami?

W sytuacji opisanej powyżej najczęściej pojawia się irytacja, złość a często presja otoczenia bo oto mieliście wziąć kredyt na wymarzony dom czy samochód albo planowaliście wakacje i okazuje się, że przez Wasze „bazy” nie można dostać kredytu i cel staje się nierealny. Co zrobić w takiej sytuacji, jak rozwiązać problem i jak zrealizować swoje marzenia? Pozwólcie że odpowiem Wam na to pytanie opowiadając pewną historię, która w krótkim czasie zdarzyła się już dwukrotnie w moim otoczeniu.

Zacznijmy jednak od początku. Aby wyprowadzić taką sytuację na prostą przede wszystkim dopytajcie i bądźcie dociekliwi z powodu figurowania w jakiej „bazie” dostaliście odmowę udzielenia kredytu. Jest to bardzo ważne ponieważ pozwala na szybkie znalezienie „winowajcy”.

Obiecałam Wam przykładową historię, która wydarzyła się naprawdę… Otóż pojawił się klient, który regularnie spłaca swoje kredyty w chwili obecnej, w ostatnim czasie nawet dokonał konsolidacji dwóch swoich zobowiązań w jednym z banków w których dotychczas spłacał kredyt i nie miał z tym najmniejszych problemów. Klient chciał pomóc dzieciom w uzyskaniu tzw. zdolności kredytowej i zaproponował, że przystąpi z nimi do kredytu hipotecznego, po złożeniu wniosku okazało się, że klient figuruje w osławionych „bazach” i dlatego nie ma szans na uzyskanie kredytu. Klient nie dopytał co to za bazy, pracownik banku nie był szczegółowy w podaniu przyczyny i temat się rozmył. Klient pozostawiony sam sobie nie miał pojęcia jak to możliwe że w jednym banku dostał kredyt a w drugim tak kategoryczna odpowiedź negatywna.

Szczęście jednak dopisało klientowi i poprzez rekomendacje trafił do nas, spróbowaliśmy pomóc, jednakże z braku szczegółowych informacji w jakich to bazach figuruje klient musieliśmy złożyć wniosek z góry skazany na decyzję negatywną, żeby dotrzeć do konkretów. Oczywiście szybki wniosek systemowy i już wiemy, że klient figuruje w KRD (Krajowy Rejestr Długów). Oczywiście zdziwienie bo klient utrzymuje, że z niczym nie zalega, wszystko płaci na bieżąco a problemy, z którymi borykał się kilka lat temu od przynajmniej 3 lat są spłacone i pozamykane – klient nie dostał negatywnej decyzji ze względu na historię w BIK a więc to nie kredyty są problemem. Od razu nasuwa się myśl – zakładając, że klient mówi prawdę trzeba sprawdzić KRD bo być może coś faktycznie było – zostało spłacone – tylko wykreślenia z KRD zabrakło? Takie rzeczy się zdarzają.

Pomogliśmy klientowi założyć konto w KRD i po weryfikacji klienta uzyskał on dostęp do raportu. Zgadniecie co się okazało? Okazało się że widnieje nieopłacona polisa ubezpieczeniowa za ubezpieczenie OC samochodu. Ciekawostka jest taka, że klient sprzedał samochód, ma na to umowę, przekazał ubezpieczenie kupującemu, ale nie zgłosił sprzedaży do ubezpieczalni żeby zakończyć ubezpieczenie. Nie do końca wiadomo co działo się później po stronie kupującego, pewnie zmienił ubezpieczalnie a nie została wypowiedziana poprzednia umowa. Klient zignorował wezwania do opłacenia polisy, która się wznowiła na kolejny rok bo „przecież sprzedałem samochód i to nie moje” a ubezpieczalnia dokonała wpisu w KRD na podstawie nie opłaconej polisy. Sprawa „wisiała” w KRD a klient miał kłopoty przy uzyskaniu kredytu.

Finał sprawy jest taki, że klient wyjaśnił sprawę w ubezpieczalni, otrzymał pismo iż sprawa jest uregulowana, KRD wykreśliła zapis w ciągu dwóch dni i klient wraz z dziećmi oczekuje na rozpatrzenie wniosku o kredyt hipoteczny (już po sprawdzeniu baz – sytuacja czysta i klarowna), aby spełnić marzenie dzieci o własnym domu. Cieszę się, że mamy swój udział w realizacji marzeń klientów. Po to tu przecież jesteśmy.

Zachęcam do kontaktu z nami. Jesteśmy dla Was dostępni i chętnie przeanalizujemy każdy przypadek, bo każdy ma inną sytuację i każdego może spotkać coś nieprzewidzianego a my jesteśmy po to żeby pomóc Wam osiągać Wasze cele…

Zaglądajcie na naszą stronę internetową www.mjfinanse.pl oraz odwiedzajcie naszego fan page www.fb.com/MJFinanse

Autor: Magdalena Joncel
ul. Okrzei 18 (pokój 305, III piętro)

phone693 010 520

mailkredyty@mjfinanse.pl

fbwww.fb.com/MJFinanse

Kontakt z nami